2013-01-20

En inte helt lyckad mössa


Det enda positiva man kan säga om att ha ett febrigt litet barn som inte orkar med mycket annat än att titta på TV, är att det blir mycket sticktid över till mamma. Jag ville sticka en mössa som passade till de små tofflorna som jag stickade i veckan och hittade en fin på favoritsidan www.garnstudio.com. När jag äntligen tagit mig igenom det ganska krångliga mönstret och mot all förmodan även lyckats sy ihop det hela till något slags mössa, så såg resultatet ganska anskrämligt ut. Knöligt och snett och en massa små hål som jag antar härstammar från stickfel. Någon bebis har jag inte tillgång till ännu men dockan Ciccio Bello visade sig passa perfekt som modell och döm om min förvåning när mössan plötsligt såg helt okej ut på hans huvud. Bara man inte tittar allt för noga. Förhoppningsvis kommer den att passa lika bra på bebis. I annat fall får den väl bli en dockmössa då. Nåväl, härnäst blir det en kofta, och ja, den kommer att bli grå den också!



























 

1 kommentar:

  1. Jag tycker att mössan är söt, kram mamma hoppas Maya har kryat på sig

    SvaraRadera