2013-01-17

Triss i nyheter!

Det blev ett aningens längre blogguppehåll än planerat. Anledningarna är kort sagt tre: nytt jobb, nytt hus och framförallt ny bebis i magen :) I stort sett all ledig tid har gått till jobb och flytt och dessutom har tiden krympt rejält eftersom jag numera somnar ungefär samtidigt som lilla Fröken M på kvällarna. Ingen pyssetid alls alltså. Men, nu är jag tillbaka! Ja för det är ju omöjligt att inte vilja sticka när det sparkar i magen och man vet att man snart kommer att ha en liten nyföding här hemma. Och vad ska man göra med sin mammaledighet om inte förbereda för bebisens ankomst? Så förbered er på bebisklädeskavalkad! Först ut är de här ytte-pytte små tofflorna. Jag blev blixtförälskad i mönstret (på engelska) som jag hittade på den här fina bloggen och var bara tvungen att prova. Ja och så här blev det!
 
   


My paus from blogging got to be quite a lot longer than I originally planned. The reasons for this are esentially three: new job, new house and above all a new little baby kicking around in my tummy :) All spare time has been spent on the house or working. On top of it all my time has shrunk substantially since I usually fall asleep together with my 4-year old nowadays. But now I'm back! Yes, because it's virtually impossible not to want to knit when you know there'll be a newborn in the house shortly. And what to do with your maternity leave if not prepare for the arrival of the baby? So be prepared for an orgy of baby-clothes! First of all these tiny booties. It was love at first sight when I stumbled on the pattern on this really nice blog and I just had to try it out for myself. This is the result!

5 kommentarer:

  1. Åh, är nästan beredd att skaffa en ny bebis bara för dessa små suuupersöta skor!! Vad fina Jenny!

    SvaraRadera
  2. Ja gör det kära du! The more the merrier :) Jag lovar att sticka ett par tofflor till dig om ni skaffar en ny liten bebis! Kram

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj vad söta längtar efter den nya bebisen, jag undrar om jag också kan sticka nåt så sött. Kram

    SvaraRadera
  4. Å så kul - grattis!! Och tossorna är så söta att bara de är en anledning till att längta efter små fötter :) Kram!!

    SvaraRadera
  5. Tack :) Mamma - det vet jag att du kan! Kram

    SvaraRadera